Hamburger NLXS

Wat is de filosofie achter NLXS?

De Hosting- en ICT-specialisten van NLXS staan bekend om hun slimme en betrouwbare ICT-diensten voor grote en kleine bedrijven. Maar ook om het feit dat ze altijd persoonlijk bereikbaar zijn en eerlijke prijzen rekenen. Maar hoe is deze regionale ICT-club ontstaan? We vragen het ICT-allrounder en oprichter Ken de Keizer.

DOOR FRED SCHUCH

Het was 2002 toen ik als 15-jarige scholier op de servicedesk van West-Brabant Net (WBN) terechtkwam. Voor mij was het maar een bijbaantje, maar door ervaring op te doen bij deze toenmalige Bredase internetprovider koos ik na mijn middelbare school voor een ICT-opleiding. Na afronding van die opleiding werkte ik voor enkele bekende namen in de wereld van ICT, zoals Platani Acers Management en Capgemini. Als consultant hielp ik bedrijven met hun ICT-vraagstukken, zoals Regardz Hospitality Group, Calduran Kalkzandsteen, Interpolis en ASML. Bij die grote ICT-clubs miste ik echter de creativiteit en vrijheid. Daarom stapte ik over naar regionale ICT-bedrijven die zich op het MKB richtten.

De opkomst van cloud

Door de komst van de online dienst Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS) werd het mij duidelijk dat de toekomst in de cloud lag. BPOS is de voorloper van Microsoft 365. Bij deze oplossing hoefden bedrijven ineens niet meer zelf te investeren in de benodigde infrastructuur en systeembeheerders, maar konden de ICT-diensten per gebruiker op abonnementsbasis uitbesteed worden. In overleg met mijn toenmalige werkgever richtte ik – naast mijn werk in loondienst – een eigen hosting-dienst op.

Eerlijke oplossingen voor eerlijke prijzen

Ondertussen viel het mij steeds vaker op dat ICT-bedrijven graag grote en kostbare oplossingen verkopen, terwijl dit niet altijd noodzakelijk is. Met mijn consultancy-ervaring bij grote én kleine bedrijven bied ik liever eerlijke ICT-oplossingen voor eerlijke prijzen. Daarom nam ik ontslag en maakte de stap naar volledige zelfstandigheid. Zo werd NLXS in 2012 officieel een feit, waarmee ik sindsdien complete ICT-diensten lever voor een vast bedrag per maand. En de klanten kunnen mij gewoon altijd bellen. Ik merk dat ze die combinatie erg prettig vinden.

Wil jij ook eerlijke ICT-diensten voor een eerlijke prijs?

Van eenvoudig tot allesomvattend

Vooral door mond-tot-mondreclame heb ik met mijn team ondertussen een loyale klantenkring opgebouwd in de regio’s rond Breda, Roosendaal, Etten-Leur, Zundert, Tilburg, Oosterhout en Waalwijk. Hierbij neemt de ene klant alleen een pakket voor webhosting en e-mail bij ons af, terwijl de andere klant al zijn ICT-gerelateerde zaken aan ons toevertrouwt. Dan gaat het bijvoorbeeld ook over Microsoft 365, werkplekbeheer, serverbeheer, online back-ups, telefonie en wifi. Eigenlijk spreken we onze klanten het liefst zo weinig mogelijk. Dat betekent namelijk dat alles goed draait. Is er om de één of andere reden toch een probleem? Dan zorgen we met onze support-afdeling razendsnel voor een oplossing.

In de praktijk spreek ik onze klanten natuurlijk wel regelmatig, maar dat is dan omdat ze efficiënter willen werken of een extra dienst nodig hebben. Dan kom ik graag even persoonlijk langs om de wensen door te spreken. Vervolgens adviseer ik hen een oplossing waarvan ik overtuigd ben dat die het beste bij hen past. En soms betekent het dat we alleen maar een paar simpele aanpassingen hoeven te doen op hun bestaande systeem. Want ja, mijn doel is om oplossingen te bieden waar onze klanten écht iets aan hebben, en niet het verkopen van een zo duur mogelijk systeem.